Vraag het aan Tjappie

Recruitment strategie met Tjappie

Recruitment strategie

Recruitment strategie met Tjappie

Recruitment strategie. Een onderwerp waar steeds meer aandacht naar toe gaat. In de huidige tijd, waar er meer vacatures zijn dan werkzoekenden, is het krijgen van de juiste sollicitanten een complexe zaak geworden. De mogelijkheden die er zijn niet meer op 1 hand te tellen en kosten beginnen ook toe te nemen. Ik houd ervan om onderwerpen eenvoudig te houden en zo ook in de recruitment. In mijn optiek zijn er 4 elementen waar een goede recruitment strategie uit bestaat:

 

Sourcen

Marketing

Employer branding

Data

Sourcen

Sourcen, of te wel, mensen kunnen vinden op social media of diverse jobboards, is een krachtig wapen om in je arsenaal te hebben. Voor sommigen een klassieke, iets wat verouderde, methode is het dé manier om te laten zien dat je persoonlijk geïnteresseerd bent. En dat alleen al kan voldoende zijn om iemand over de streep te trekken. Sourcen, zeker online, is een vaardigheid die iedereen kan leren. Klik hieronder om meer te weten te komen over de Boolean methodiek!

Boolean Search met Tjappie
Recruitment marketing met Tjappie

Marketing

In mijn gesprekken kom ik met regelmaat tegen dat de mensen geen weet hebben van de meeste bedrijven, maar als het eenmaal op het vizier is dat ze het wel erg interessant vinden. Het gebruik van marketing tools zal elk bedrijf helpen te achterhalen wie deze mensen zijn & te triggeren om een actie te ondernemen. 

Employer Branding

Weten waar je komt te werken. Menig werkzoekende wil eerst graag een beeld vormen waar ze mogelijk komen te werken en of het beeld past bij hun wensen. Wat is de werkcultuur, wat hebben medewerkers te vertellen over het bedrijf, wat zijn de ontwikkelingsmogelijkheden en worden er bijvoorbeeld activiteiten georganiseerd. Elk bedrijf heeft een brand, het is in feite gewoon wie ze zijn. En dat dien je weer te geven aan het publiek

Employer branding recruitment strategie
Recruitment Data

Data

Data is een cruciaal onderliggend element aan het bovenstaande en om te weten of je je strategie bij kunt schaven. Daarnaast is het ook essentieel om je kosten goed in kaart te brengen. Want een goede instroom aan passende kandidaten is natuurlijk erg mooi, maar het moet niet je budget opslokken. 

Behoefte om te sparren over je strategie?

Plan dan een meeting in met mij wanneer het jou uitkomt.